Fyra år sedan Drömresan till USA

I perioder tänker jag oftare på vår bröllopsresa, på Drömresan till USA. Det finns stunder då minnen från resan pockar på i bakgrunden och får mig att le. Andra stunder är längtan efter att få resa åter stor. Det är fyra år sedan vi gjorde vår tre veckor långa resa till Västra USA och Hawaii. Just nu minns jag gärna dessa delar av resan.
 

Santa Monica Beach, Los Angeles.

R och jag på Santa Monica Beach.

Den soliga eftermiddagen på Santa Monica Beach, ett av våra första resmål på resan efter att dagen innan ha landat på flygplatsen i Los Angeles, Kalifornien. Här hittar du inlägget.

Vår heldag i Grand Canyon då vi flög helikopter över detta naturens underverk och promenerade läskigt nära klippavsatser i nationalparken.


Helikoptertur över Grand Canyon, Arizona.



Vi i Grand Canyon, Arizona.

Besöket i den övergivna och spöklika gruvstaden Bodie norr om det lilla samhället Lee Vining i Kalifornien är också en upplevelse jag ofta tänker tillbaka på. Staden ligger på hög höjd och är på inget sätt skyddad mot hårda vindar.


Välkommen till Bodie Historic National Park, Kalifornien.

Jag i spökstaden Bodie, Kalifornien.

Dagarna i San Francisco, Kalifornien, minns jag med mycket värme. Bilden nedan är från dagen då vi cyklade tandemcykel över Golden Gate-bron - det var ett äventyr i sig, läs här!

Vi på cykel över Golden Gate-bron.

Från veckan på Hawaii Big Island minns jag gärna besöket i Kaloko-Honokōhau National Historical Park då vi fick se havssköldpaddor på nära håll, se här. Jag uppskattar också möjligheten att ha fått besöka en vulkan.


Havssköldpaddor i Kaloko-Honokōhau National Historical Park.


Jag kittlas av vågorna i Kaloko-Honokōhau National Historical Park.


Sulphur Banks, Hawaii Volcanoes National Park.


Hawaii Volcanoes National Park.


Läsarnas Ord
Ord från: Pauline Hurtig

ja wow vilken resa! :)

2023-10-07 @ 19:43:53
URL: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/
Ord från: Pauline Hurtig

hoppas ni haft en bra helg

2023-10-09 @ 09:18:52
URL: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/
Ord från: Netti Starby

Åh vilka härliga minnen från eran drömresa. Kramis <3

2023-10-09 @ 14:02:58
URL: http://starbys.se
Ord från: https://siliiins.blogg.se/

Men vilken resa!! :)

2023-10-09 @ 20:48:29
Ord från: Alice

Wooow, vilka upplevelser! Den där spökstaden verkar ju riktigt cool! <3 Kram!

2023-10-11 @ 09:21:39
URL: http://nouw.com/aliceemericsson

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0