Åsikter från lärare

Min lärare kom och pratade med mig angående det som hände förra onsdagen. Hon förklarade varför hon inte hade ingripit under lektionen, vilket jag gärna hade sett att hon gjorde. Hon sa dock att hon tog tag i situationen senare... Jag sa att jag inte är arg på killen som sårade mig och att jag inte längre är ledsen. Visst, det har ju satt sina spår, men så får det väl vara. Min lärare vill gärna att jag går till henne nästa gång det sker något. Att jag gick till en annan lärare var tydligen fel. Tyvärr är läget så att jag har fått förtroende för vissa lärare och då är det väl självklart att jag går till dem?
Läraren som pratade med mig läser tydligen min blogg. Hon kritiserade den - igen. Denna gång för det jag skriver. Att jag skrev att jag inte tyckte att min lärare ingrep, är tydligen något som inte uppskattas. Det kan jag förstå, vem vill göra fel? Men det var ju så jag såg på situationen och jag har rätt att vara ärlig. Hon anmärkte också att många på skolan läser min blogg och att de på så sätt får en uppfattning om mig. Självklart får det en uppfattning om vem jag är, det är jag fullt medveten om. Men jag skäms inte för vem jag är. Varför ska jag göra det? Jag försöker förbättra mina dåliga sidor, vilket jag tror alla försöker. Att folk får en bild av mig är ganska naturligt. Man får ju en uppfattning om allt som finns i ens omgivning.
Ännu en gång har jag fått min blogg kritiserad. Synd. Jag står upp för vem jag är - gör du?

Jasmine

Läsarnas Ord
Ord från: Jannica

Jag säger bara det att jag tycker INTE ALLS om det att din lärare kritiserar din blogg... tycker du att hon inte ingriper, så är det din åsikt och det ska du självklart stå för.

Det kanske inte alltid är det roligaste för henne att andra i skolan kanske läser det, att hon inte ingrep, etc.

Men för i helvete, då tycker jag att hon ska se till att INGRIPA, bete sig som en jävla vuxen människa. Det är ju faktiskt det hon är.

Var den du är, Jasmine. Jag älskar verkligen din blogg, dina åsikter och det du skriver. Att hon kritiserar din blogg är inget jag anser att du bör bry dig om.. hon visar bara att hon själv inte kan ta kritik, visa då att Du kan det. :)



Kram, Jannica*

2009-12-07 @ 13:29:04
URL: http://cisnes.blogg.se/
Ord från: Joanna

tack så mycket!

2009-12-07 @ 13:31:25
URL: http://joannalodell.blogg.se/
Ord från: Julia

Hur hittar de till din blogg?



Nu finns svaren från frågestunden och även några schyssta örhängen från en helgkurs. Kika gärna! ^^



Och till dig personligen så är min personliga blogg http://erlia.blogg.se, men jag använder den bara till att gnälla just nu, så den är inte så givande :)

2009-12-07 @ 15:21:32
URL: http://juliapysslar.blogg.se/
Ord från: Natalie - It's all about attitude

vilken gullig blogg du har =)

ta hand om dig! kram

2009-12-07 @ 19:11:01
URL: http://nataliedahlberg.blogg.se/
Ord från: kristalina

Du får skriva det du vill på din blogg. Om de inte tycker om din blogg borde de inte läsa den. Jag tycker den är riktigt bra. Man ska kunna skriva vad man tänker, det är riktigt bra, så att andra förstår, att det finns andra människor därute, som känner likadant ibland.

Läraren är dum. Den borde förstå att man har känslor. Att man tycker om en del mer än andra och alla uppfattas som något, man ska inte hålla tyst bara för att ingen ska få fel uppfattning.

2009-12-08 @ 13:20:05
URL: http://kristalina.blogg.se/
Ord från: becka

MEN HALLÅ? Så länge du inte skriver ut namn eller nåt så är de ju ingen som vet vem läraren är, förutom dem som var med på lektionen? Alltså. Arg jag blir.

Morr.

2009-12-08 @ 21:57:35
URL: http://justoneblackangel.blogg.se/
Ord från: fb

sluta aldrig vara dig själv, jasmine! nathaniel gjorde fel och du borde INTE få någon skit för det!!

ses imorgon:)

2009-12-09 @ 17:34:01

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0