Att välja sina strider

Livet är fullt av val och möjligheter - stora som små. De vägar vi väljer att gå och de beslut vi tar på vår färd, är avgörande för hur framtiden kommer att se ut. Vi stöter alla på motgångar, men ibland också en fri väg utan stopp. Det är livets sanning, om man frågar mig. Vad tror du om livet?

Att välja sina strider. Ja, det är nog ett bra tips, om man inte vill hamna utanför. Alla strider är inte värda att ta. Ibland får man helt enkelt acceptera läget. Ingen är perfekt. Varför ska man då hacka, så fort någon gör minsta lilla misstag?
Jag försökte få kontakt med F idag, men det gick inte vidare bra. Efter att jag berättat vad som hände för några i klassen, kände jag mig inte så upprörd, som jag först hade trott. Jag insåg då, att denna strid kanske inte är värd att ta. Det var ju endast ett tillfälle. Om det händer igen, då bör jag ta upp det med henne.
Jag har alltså beslutat mig, för att ge upp den här striden, låta det passera och gå vidare.

/Jasmine

Läsarnas Ord
Ord från: Frida Brochs ("F")

Jo, jag hörde att du snackade skit bakom min rygg. Som sagt, dra ALDRIG slutsater innan du vet hela storyn sådär igen.

2009-09-18 @ 17:59:02

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0