Ensam på stan

Anledningen till att jag inte kände för att stanna kvar i stan i torsdags kväll, var främst för att jag inte hade någon att vara med. Jag åkte in ensam och hoppades på att någon av kompisarna jag meddelade, skulle möta upp mig. Men så blev det inte. Jag var själv. Ensam. Det gick ju bra, egentligen var det inga problem. Men känslan av ensamhet blev så tydlig, när jag satt där själv på en bänk. Middagen var uppäten och jag kände mig vilsen. Så bortkommen. Alla andra gick i grupp eller åtminstone två och två. Jag gick själv. Ensam. Jag är så van vid det, att jag inte tänker på det som ett problem. Men när känslan kommer över mig, då känner jag mig bortkommen. Det känns som att jag inte passar in, som att det är mig det är fel på. Men egentligen, ingen kollar väl och tänker "Aha! Hon är ensam. Stackars henne har ingen att gå med. Men hon kanske har orsakat det själv...", eller? För när man går på stan, med massa människor omkring sig, då syns man inte. Man hörs inte, om man inte skriker högt och ställer till med en dramatisk scen.
Jag kände mig ensam, när jag var på stan. Själv, ensam. Det brukar inte vara ett problem, för jag hittar alltid på något att göra. Men just då, i torsdags när jag kände mig ensam, då ville jag bara hem. Hem till en trygghet.

Ensamhet är svårt. Ensamhet är en sjukdom. Ensamheten kan man inte besegra på egen hand. Men hur ska man då kunna besegra den, när man är just det: ensam.

Ensam.


Läsarnas Ord
Ord från: Amanda

Det är jobbigt att vara ensam. Speciellt när man inte har valt det själv. Jag förstår dig :/

Jag är i stan minst 2 dagar i veckan på bup och då har jag sammanlagtg ca 5-6 timmar att spendera i stan nästan alltid själv. Jag kan praktiskt taget rabbla affärernas sortiment vid detta laget :P

Men jag försöker vända det till något bra :)



Svar: Tack :) Jo jag vet att det stämmer på vissa killar. På andra gör det inte det. Jag går ju konstigt eller vad man ska säga på grund av min sjukdom så folk dömmer mig väldigt lätt.

Då hjälper det inte att man är överviktig heller :/



Dom killar som bryr sig om hur tjejen ser ut, det är dom jag faller för. The bad boy. Oftast är det så iaf och det är dom som trycker ner mig :/ Jag har haft mer tur på tjejfronten om vi säger så.



Alla bilder på er var jättesöta!



Kram

2010-08-14 @ 22:05:07
URL: http://gotonight.wordpress.com

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0