Sover bättre

God morgon.
Jag är allt annat än pigg. Orkar knappt sitta här. Men jag måste vakna till liv, eftersom jag ska åka till jobbet om en timme. Antagligen jobbar jag bara två timmar idag också, vilket kanske inte är så lockande alla gånger. Jag kunde ju ha sovit länge idag, istället för att ha gått och jobbat. Men nu gäller positivt tänkande (även om de tankarna ibland stiger mig över huvudet). Det jag tjänade igår plus det jag tjänar idag kommer att räcka till att köpa första säsongen av Beverly Hills 90210. Jag försöker tänka så, annars är den lilla summa jag tjänat under helgen egentligen ingenting att ha. Många bäckar små, försöker jag tänka. Inställningen jag hade igår, försöker jag också ha idag.

På nätterna sover jag bättre. Den hemska natten jag hade mellan onsdag och torsdag vill jag inte uppleva igen. Att bara ligga vaken och vänta på att man ska somna, det är inte alls speciellt givande. Men vad skulle jag göra, jag behövde ju sova. Natten efter det var bättre. Jag drömde obehagligt, annars var natten lugn. Nu under helgen har jag sovit väldigt bra. Det har blivit sena kvällar och ingen sovmorgon, men jag sover bättre. Det är alltid något. Antar att jag snart är tillbaka i mina vanliga sömnrutiner som innebär god sömn men en himlans massa knasiga drömmar. Fantasin spökar snart igen!


Läsarnas Ord

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0