Öppet Hus på Min skola

Till hösten kommer de nya elever till skolan. Jag är då inte längre yngst på skolan. För att inte gå händelserna i förväg tänker vi inte på det nu, utan istället tänkte jag berätta att det idag är Öppet Hus på min skola. Ikväll kommer skollokalerna att fyllas med elever som (förhoppningsvis) förväntar sig en bra skola. Jag ska vara med och representera skolan. Jag måste erkänna att det känns lite nervöst. Vad kommer folk fråga? Kommer jag göra bort mig? Tänk om jag säger fel? Egentligen behöver jag inte vara så nervös. Min uppgift är att visa runt på skolan, guida så att ungdomarna kommer dit de vill och så vidare. Jag är inte den enda eleven som ska vara med. Skolans ambassadörer finns också på plats för att ge ett gott intryck av skolan. Självklart finns där också lärare - alla lika förväntansfulla inför kvällen som ska komma.

Jag minns så väl, när jag var på Öppet Hus. Mitt intryck av skolan blev så otroligt bra. Mitt mål med kvällen som kommer är att jag ska ge fler ungdomar ett gott intryck av skolan. Detta tänker jag göra utan att ljuga. Det är viktigt att få en sann uppfattning, annars blir man besviken. Jag ska vara så ärlig jag kan. Är det så att jag inte kan besvara en fråga, då får jag helt enkelt hänvisa till någon annan.
Jag hoppas på det bästa.

Trevlig kväll!


Läsarnas Ord
Ord från: emelie

haha ja, man blir så sur!!!

2010-01-27 @ 17:05:54
URL: http://matomspunnet.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0