Inom mig

Jag sluter mig inåt och vill inte se. Den värld som är utanför är ond och jag vet inte om jag klarar det. Inte nu. Inte efter att yxan sattes i min arm. Ett verktyg hindrar mig från att röra mig. Jag har inget annat val, än att ligga där och se på. Jag får helt enkelt låta kroppen läka sig själv. Jag låter det tar sin tid. Jag gör på mitt sätt. Jag är jag.


Bildkälla

Kommentaren jag fick tidigare idag har satt sina spår. Den har fått mig att tänka, men inte på ett bra sätt. Jag börjar få dåliga känslor, tankar på att jag är otillräcklig och att jag kanske har gjort fel. Det jag har gjort bekräftas i elaka kommentarer. Är jag verkligen en så hemsk människa? Samtidigt har jag mina fantastiska vänner här i bloggen. Det finns förvånansvärt många, som bryr sig om mig här i datorns värld. De flesta är så snälla och omtänksamma. Jag känner mig omtyckt av er, men samtidigt vet jag inte om det hjälper. Jag kan inte stänga in mig i en låtsasvärld. Jag vet ju inte vilka ni är där bakom skärmen. Och ni vet inte vem jag är. Men vem har sagt att öga mot öga känner bättre än en förhoppningsvis sann vän i datorns värld? Det skrämmer mig, att människan har så lätt för att vräka ur sig saker, utan att tänka efter.

Inom mig letar jag efter svar. Men svaren verkar folk i min omgivning komma med; jag är inte värd någon respekt. Jag kan inte låta bli att fråga mig, vad mina vänner ser för charm i mig. Jag som tydligen inte förtjänar att bli accepterad...


Läsarnas Ord
Ord från: Malin Hansen

Jag sänder dig massa styrkekramar!

Du finns i mina tankar!

Malin

2010-05-21 @ 20:52:14
URL: http://humlanmalin.blogg.se/
Ord från: MyzaaN

jo jag vet men är så dålig på vad jag ska skriva ;D



neh får försöka att ta det lungt och samla tankarna.

så lite så :) kram

2010-05-21 @ 21:18:19
URL: http://myzaans.se
Ord från: LORISSALOVEBOMB

jag vill skydda dig från alla som är dumma och från allt som får dig att tvivla på dig själv... jag bryr mig om dig så himla mycket!!! <3<3<3<3<3<3



hoppas verkligen att du orkar vara stark (för det ÄR du verkligen!). Bara för att man inte går ihop med alla så ger det ingen rätt att andra ska få häva ur sig vilket skit som helst. Och särskilt inte såhär, om det är någon som är irriterad på något ska de fan (!) ta upp det i en dialog, inte som en kränkande kommentar gömd bakom en skärm..!



Du är så bra. Jag svär nästan aldrig, men sådana som får mina kompisar att tvivla gör mig så stöört förbannad...



TA HAND OM DIG!

2010-05-21 @ 23:13:32
URL: http://lorissalovebomb.se
Ord från: Sandra

låter inte bra, keep your head high girl! :)



sv: neej idrottsdagar är supertråkigt! men om jag inte hade gått hade jag fått 360 min ogiltlig närvaro i idrott A, och min närvaro är redan sådääär :D hehe :D

2010-05-21 @ 23:43:39
URL: http://bjorkasandras.blogg.se/
Ord från: Sandra

sv: jag förstår det och det var en riktigt elak kommentar! stackare.. men vet du vad. VAD DU ÄN GÖR, gräv inte ner dig med huvudet i sanden nu. Det är nu du ska hålla huvudet högt, det är det som blir din räddning i slutändan. Reflektera över det så kommer du inse i slutändan att det är enda vägen till att smälta det och glömma det och till sist - gå vidare! Det finns riktiga idioter där ute i dagens samhälle men de kommer alltid att existera och fortplanta sig tyvärr :p Kram!

2010-05-22 @ 00:17:53
URL: http://bjorkasandras.blogg.se/
Ord från: Anonym

Tack vännen!

Jag är nöjd med mig själv så.. Hoppas du är det med

2010-05-22 @ 02:02:00
URL: http://conler.se
Ord från: Erica

Jag tror att vännerna i datorn många gånger känner en väldigt mycket bättre än andra gör. om man t.ex. pratar mycket med någon på datorn så känner ju den personen en bättre än andra som man i verkliga livet inte pratar så mycket med. :)

2010-05-22 @ 02:24:16
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Ord från: Madde

Usch vilka elaka människor det finns. Men vet du vad?! Det är de människorna som är så fruktansvärt osäkra på sig själva som vräker ur sig sånt där. Det är du som är stark och de som är svaga! Stå på dig tjejen för du är bra precis som du är. Kramar

2010-05-22 @ 11:58:14
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Ord från: Amanda

Försök att blockera det. Dom tankarna som inte är bra, jag menar läs min blogg. Vill du bli sån? Ingen vill det.



Jag känner dig inte väll men du verkar som en ärlig och snäll person med hjärtat på rätta stället.



Fast jag knappt känner dig så stöttar jag dig, det är bara att slänga iväg ett mail om du vill till [email protected] vi kan snacka om vad du vill. Både bra och dåliga saker!



Kram

2010-05-23 @ 20:07:05
URL: http://gotonight.wordpress.com

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0