Katterna i koppel

 

Jag (iklädd mysbyxor) blev smygfotograferad genom fönstret.
Lägg märket till den arga katten nere till höger.

Som jag skrivit om tidigare, får vi inte släppa ut våra katter fritt. Det stör grannarna och de förstör rabatterna. Vi har fått en hel del tillsägningar, eftersom vi släpper ut våra katter ändå - trots att det är "förbjudet". Vi kan inte göra mycket annat än att acceptera de reglerna som sattes upp tre år efter att vi flyttade hit. Det är konstigt; nya hyresgäster flyttar in och den trivsamma stämningen vissnar som en blomma på hösten. Vår lösning på problemet har blivit att vi går ut med katterna i koppel. Ni som är kattägare vet att de små djuren mår väldigt bra av att vara ute i friska luften. Jag gick därför ut med två av våra tre katter idag. Som ni kan se på bilderna ovan är det inte så lätt. Marshmallows (orange) och Benjamin (svart, spräcklig) går gärna åt varsitt håll. Jag står där dumt och ser ut som ett T. Haha, det är lite komiskt, men jag gör det gärna. Min förhoppning är att våra trista och knäppa grannar ska se mig. Kanske just därför jag köpte en neonrosa sele till Benjamin. (Bilder från den promenaden hittar ni här.)







Läsarnas Ord
Ord från: Andréa

Sv: Själv gjorde jag en kycklingpaj ikväll, supergott :)

2010-05-16 @ 21:59:23
URL: http://makeupartisten.blogg.se/
Ord från: Tessie

Naaww, så sött.. fint av dig att ta dig tid att gå ut med dom små med.. :)



Svar:

Ja det är en helt underbar känsla, pirriga.. jag får varje gång jag ska träffa Jonas bara några min innan fjärillar i magen!! ^^, mysigt!!!



-kramar om-

2010-05-16 @ 22:26:55
URL: http://curvie-delicious.blogspot.com/
Ord från: LORISSA

det ser underbart ut :) Jobbigt att grannarna ska irritera sig så på katterna... men härligt att ni kommit på en strategi :)

2010-05-16 @ 23:27:52
URL: http://lorissalovebomb.se

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0