Med hjälp av tankekartor

Jag har två prov imorgon. Det är vad min skoldag består av, inte så där lockande att åka till skolan. Men det känns trots allt bra. Jag har övat på Naturkunskapen genom att göra fyra tankekartor och sedan repeterat utifrån dem. Tankekartor är faktiskt himla bra! I december kom jag äntligen på vilken studieteknik som passar mig bäst. Jag kände mig så säker på min sak att jag till och med skrev ett inlägg om just studieteknik. Och jag kan tala om att den tekniken fungerar än! Visst tar det lång tid och mycket plats i häftet, men man lär sig en himla massa. Dessutom får man se till vad man får gratis; en enkel överblick och tydliga samband. Jag är nöjd och känner mig till och med stolt över mig själv, för att jag hade disciplinen att plugga.



Jag ska erkänna att jag köpte mig en påse godis, innan jag åkte från stan idag. Meningen var att jag skulle äta godiset som belöning, för att sporra mig själv till att plugga. Jag har hört att det fungerar bra för många andra, därför tänkte jag att det skadar väl inte att testa. Dessvärre blev det inte som jag hade tänkt mig; jag påbörjade godispåsen redan innan pluggandet, då jag satt vid datorn och frös. När dte väl var dags att skriva dessa tankekartor, hade jag inte ens en tanke på godiset... Kanske har jag konstaterat att godis i studiesyfte inte är min grej?

Provet i spanska, som jag också har i morgon, borde gå bra. Det känns som att jag kan åtminstone hälften av glosorna helt säkert. Grammatiken har jag i bakhuvudet, det borde gå.
 Nu återstår det bara att lita på sig själv. Det är nyckeln till framgång!


Läsarnas Ord
Ord från: C E C I L I A ♥

Sv; Åh vad kul att du gillade just den bilden! ;) Jag hade den som header i somras, hihi (:



Ja, jag ska också lägga mig alldeles strax eftersom jag ska upp typ 5 imorgon bitti xD Sov så gott du med! Kram ♥

2011-01-26 @ 22:17:12
URL: http://itsaboutck.blogg.se/
Ord från: Elin

Nej godis så fungerar inte bra för mig heller =/



Jadå, det gick bara bra med det :D



Nja, tränar inte riktigt där så mycket nu men jag har hängt med min mamma dit ända sedan jag var liten. Hon är yogaledare där också så det blir ganska mycket prat om friskis :P

2011-01-26 @ 23:26:56
URL: http://cassler.blogg.se/
Ord från: becka

Hoppas de gick bra fining!

2011-01-27 @ 18:16:52

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0