Underbart - även på vintern


Genom is, se fler bilder här.

Vackra Göteborg, men vid närmare eftertanke vet jag inte om jag kan hålla med om det på vinter. Snön smälter och gatorna täcks av vatten. Temperaturen växlar mellan någon enstaka plusgrad till fåtalet minusgrader, men det räcker för att isen ska lägga sig lager för lager på gångbanorna. Den varmare temperaturen ger inte bara tankar på vår, utan gör också att isblocken försvinner. Det var ju verkligen en mäktig syn, om du frågar mig. Det vet jag att min vän Eleonore håller med om, efter att ha läst hennes kommentar: "Det ser så mysigt ut att bo ute på en ö sådär! T o m på vintern, eller så är det dina bilder som gör att det ser så härligt ut." Och på den frågan är svaret enkelt; det är helt fantastiskt att bo ute på en ö. Miljön är underbar - även på vintern. Och nu går vi ju mot ljusare tider, vilket gör att mörka eftermiddagar inte längre är lika besvärande. Klockan har passerat fyra och än är det inte mörkt.

Att sommaren har passerat (men snart är här igen) förändrar inte min syn på skärgårdslivet. Jag älskar det! Ön jag bor på förgyller mitt liv på många sätt.

Se också tidigare inlägg om öns alla årstider.


Läsarnas Ord
Ord från: Derya Bahceci

GBG är verkligen vackert!

2011-01-18 @ 16:33:40
URL: http://www.kth.se/derya
Ord från: 已知 Mohammed☆ Al-debis™

Hej hej sötis!

Vad ska du göra idag då?



Ha en riktig bra och rolig dag<3

2011-01-18 @ 16:35:40
URL: http://mohammedialdebis.blogg.se/
Ord från: Elina [FOTO]

Åh vilken vacker bild! :D

2011-01-18 @ 21:49:56
URL: http://meullerphoto.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0