Blickar framåt och försöker se med ögon av kärlek

Jag minns distansförhållandet. En tid då jag och Rickard bodde 50 mil från varandra. Tankar på den tiden väcker starka känslor inom mig. Samtidigt finns där en förhoppning om att jag och Rickard - tillsammans - ska klara av påfrestningarna ännu en gång. För någonstans, långt inne, finns en charm i att leva i en kärleksrelation på distans. Att älska på avstånd, men ändå älska så mycket. Att vara någon annans, men egentligen bara vara "din och min" i utvalda stunder. Att våga lita på varandra och att göra det med ord av kärlek. Att bevisa att kärleken klarar allt.

Tiden som kommer blir inte som förut. Jag är medveten om att min och Rickards relation har utvecklats mycket det senaste året. Vi är andra individer, tillsammans är vi något nytt. En ny pusselbit i den tid som ligger framför oss. Jag tror att den nya tiden kan ge oss ytterligare perspektiv, andra förhoppningar och tända ännu en eld som brinner i våra hjärtan - för varandra. Kärleken brinner. Det är våra hjärtan som försvinner. På avstånd ska vi älska. Tillsammans lämna och återvända till. Ännu en gång, återigen. Tillsammans på distans. Men med blicken framåt. Jag försöker se på vår nya tid med ögon av kärlek.



Läsarnas Ord
Ord från: Anna - 15 år och ledare för integrationsprojekt

Förstår att distansförhållanden kan vara jobbigt, men tänk så stark er kärlek är när ni klarar det även på distans! Ni verkar passa så bra ihop du och Rickard, och han verkar väldigt bra :)



kram <3

2011-05-02 @ 17:08:23
URL: http://annaanstensen.blogg.se/
Ord från: Pernilla

håller med anna här ovanför, tänk så stark kärlek man har när man klarar det på distans! jag blir så matt ibland på folk som säger att de inte kan vara tillsammans för att de bor så långt ifrån varandra. jag och min jimmy bodde också 50 mil ifrån varandra när vi först träffades och hade det så i åtta månader, sen flyttade jag så vi "bara" hade 13 mil emellan i ett halvår innan vi flyttade ihop. och det är klart att det var skitjobbigt, men vi klarade det :) och om båda två verkligen vill så tror jag att man gör det, så det ska nog gå bra den här gången också för dig och din rickard!

2011-05-02 @ 18:57:34
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Ord från: Pia

Sv: Rubriker passar bra åt andra, men då jag själv skall komma på någon rubrik blir det helt tomt i huvudet :O Rubriker är inte min grej tydligen x)



Haha, joo jag har nog väntat ganska så länge, men nu, nu är det inte länge kvar. I morgon skall jag börja packa :D



Ha en trevlig kväll!



Kram

2011-05-02 @ 19:52:56
URL: http://xmoonlightshadowx.blogg.se/
Ord från: LIENE

sv: Jag tror det kommer vara perfekta ha baddräkt, som sagt, det börjar ju bli modet, men man blir inte solbränd på magen då:P

Åh tack:D en sådan svart skjorta är inte fel heller. Köp den!

2011-05-03 @ 05:57:21
URL: http://lienes.blogg.se/
Ord från: Lina

Gud vad starka ni verkar vara i er själva och i er relation! Jag är inte sån, inte för att jag skulle vara otrogen om detta skulle hända men i det att jag skulle må så fruktansvärt dåligt över att vara utan Nicklas under en längre period! Det gjorde ni förmodligen bitvis också.



Nej fy de krampar och gör ont! Nu har den lille lyckats sparka mig upp på ett av mina revben så att det kan ha fått en spricka enligt BM! Fasen vad ont det gör! :D

2011-05-03 @ 16:47:42
URL: http://linamedfamilj.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0