Att dela glädjen och samtidigt minnas sin egen studentdag

Att komma hem till Göteborg är något som jag alltid uppskattar, oavsett om en större tillställning väntar eller om tiden ska tillbringas endast tillsammans med mina närmaste. När jag i början av juni åkte hem till Göteborg var det för att fira min kusin som tog studenten.

Det var en solig dag vid Älvsborsbrons brofästet då jag och övriga släkten stod samlade, tillsammans med en hel del andra sällskap, för att gratulera och motta den nyligen blivna studenten. Kameror blixtrade för fullt, studentplakaten svajade och studenterna tjoade när de med eufori i kroppen sprang av passagerarfärjan som tagit dem från motsatt sida av hamninloppet.

Studentfirande för kusinen

Min kusin glittrade, log upp till öronen och verkade trivas i att för stunden vara i centrum. Också jag glittrade, om inte synligt så inombords. Att dela studentdagen med en nybliven student är speciellt. Jag minns så väl min egen studentdag och kunde knappast stå emot minnesbilderna som fladdrade förbi. Då min kusin tjöt av lycka hade jag god lust att göra det samma.

Samtidigt var det delar av studentdagen som skilde sig åt från min dag, vilket fick mitt studentminne att förstärkas och bli mer förknippat med mig och den dagen som tillägnades mig. Alla (student)dagar är speciella och jag fick med värme inombords bekräftat att min dag var så väldigt präglad av mig och min dåvarande tillvaro.


Läsarnas Ord
Ord från: Nathalie

Åh så kul med studenten! :)

2016-06-24 @ 14:22:28
URL: http://nathalie.vione.se

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0