I drömmarna jobbar jag på det snobbiga cafét

27 - maj
I drömmarna befinner jag mig ibland på det snobbiga cafét, min gamla arbetsplats.

I drömmen är känslan den samma som när jag jobbade där; kravfylld. Krävande. Kvävande. I drömmen tassar jag omkring - om inte utanför byggnaden så som arbetsför mitt i lunchrusningen. Det är sällan jag faktiskt befinner mig på cafét, istället sker cirkusen på en plats där jag känner mig trygg. I natt utspelade sig drömmen hemma hos mina morföräldrar. Mina före detta arbetsgivare sprider samma obehag i drömmen som de gjorde under tiden då jag arbetade på cafét, det samma gäller en av mina tidigare kollegor.

Jag kan känna mig förföljd - det var tre år sedan jag avslutade min anställning där, flydde därifrån. Men minnena finns kvar, de bleknar sakta.



Läsarnas Ord
Ord från: Annika

Usch, vad jobbigt. Kram.

2016-06-04 @ 21:03:46
URL: http://ladyochlufsen.blogg.se
Ord från: coffeeandcupcake.blogg.se

Usch
Hoppas du från en trevlig nationaldag :)

2016-06-06 @ 11:41:56
URL: http://coffeeandcupcake.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0