Jul mitt i livet

Det blev en väldigt mysig jul. Annorlunda - ja, visst. Allting har sin tid och det blev tydligt detta år. Personer som lever livet på annat håll och därför inte närvarar. Personer som inte orkar fara långt då energinivån är låg. De äldre släktingarna som har blandad ork, vilket i vissa fall genererar behov av extra anpassning. I en familj där barnen har blivit stora. I en släkt där småttingarna ännu inte har kommit till världen. Ett mellanläge. Där vi är för gamla, för unga eller någonstans där mittemellan... Jul mitt i livet, där vi har lämnat traditioner bakom oss och ännu inte skapat några nya. Allt har sin tid, som sagt.

Adventsmys framför Kalle Anka och därefter julbord för tre.

Mer om min julafton kan du läsa här.

Tidsinställt inlägg, skrivet 2017-12-26.


Läsarnas Ord
Ord från: Carolina Thoor

Ja, det är trist att de äldre inte orkar. Min gammelmormor på 88 år gammal var närvarande tack och lov och blev hämtad och fick skjuts tillbaka av min pappa och bror. Men det sorgliga var tyvärr att hon ville stanna längre, men undersköterskan som skulle ta hand om henne tillät inte det tyvärr :( snyft.. Det är också sorgligt!

Sv; hehe! Härligt att du tycker det :)
Tack ska du ha, det fick vi allt. Jag önskar dig och din fästman lycka och god fortsättning. Jag hoppas att du kommer att få en underbar vecka och en underbar nyårsafton också :)

2017-12-27 @ 12:53:50
URL: http://knaset.blogg.se/
Ord från: Cissi

Så är det verkligen. Det blir några mellanår med julen när det inte finns små barn, men tyckte att de åren var rätt mysiga det med.. ;) Lugnt och fridfullt

2017-12-27 @ 14:12:06
URL: http://nastanperfekt.blo.gg
Ord från: Johanna Utterberg

Ja ibland blir det allt annorlunda, framför allt om man är sisådär mitt emellan i olika åldrar innan nya traditioner tar över. Jag hoppas du fick en mysig jul ändå <3

sv: Tack och desamma önskar jag dig! Det blev rocky roads, bountybollar, lakritskola, fudge och massa annat. Älskar pysslet till jul! :)

Kram

2017-12-27 @ 20:15:08
URL: http://johannautterberg.blogg.se
Ord från: Anita

Gott med Julgodis :D

2017-12-28 @ 07:31:18
URL: http://siliiins.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0