I mål men samtidigt i startgropen

Det känns skönt att kunna lämna det intensiva året bakom mig (här kan du läsa om mitt år 2016). Med examensarbetet inlämnat har jag de senaste två veckorna känt mig odödlig, oövervinnerlig och aningen kaxig. Men det är klart att jag har rätt att vara stolt - jag har ju en kandidat i socialt arbete! Stoltheten bär jag liksom hakan högt. Samtidigt flyger jag också högt, den kommande landningen har jag försökt göra mjuk. Att sitta ner och andas är ingen metod som fungerar för mig, då jag istället för lugn och harmonisk blir passiv och ångestfull. Istället har jag fyllt de senaste (sexton) dagarna med stunder som gör mig glad...

♥ middagar och filmkväll med vänner
♥ tedrickande
♥ Vapiano-besök och bioupplevelse i ett sällskap om tio personer
♥ plugg tillsammans med lillasyster
♥ sovmorgnar
♥ tevekvällar
♥ fikastund med en omtyckt kollega
♥ inköp av tulpanbukett
♥ chokladbollsrullning och filmtittande med syster vid min sida
♥ ... och en del studietid


Tulpanbuketten livar upp här hemma.
 
Det är en märklig känsla just nu. Jag har ju gått i mål; examensarbete är inlämnat. Samtidigt ska livet gå vidare, trots att jag egentligen tycker mig förtjäna ett diplom, en medalj eller en storslagen fest för allt mitt slit med efterföljande framgång. Men ingen hurrar lika mycket som jag. Jag antar att firandet får skjutas upp till först senare, till i juni då jag tar min examen.

Fram till dess njuter jag av sista terminen, känner gemenskap med studiekamrater, läser kurslitteratur, har ena foten i det praktiska sociala arbetet och förundras över friheten som studietiden ger.


Läsarnas Ord
Ord från: Jeanette

sv: Vad kul att du gillar min veckosammanfattning! Ja jisses vad jag gick ner för memory lane med att dyka ner i dom gamla bortglömda kartongerna på vinden.

2017-01-31 @ 13:14:49
URL: http://www.jeanetteseflin.com/blog
Ord från: mammatillmirakel.blogg.se

Vilka underbara saker på din lista. ibland är det bara så skönt att slopa taget och bara leva livet <3 Jag ska också påminna mig själv om att ta dom där stunderna. Jag har börjat tända rökelse när jag är ensam hemma. Doften gör mig lugn. Kram och hoppas du fått en bra start på veckan. <3

2017-01-31 @ 21:33:38
URL: http://mammatillmirakel.blogg.se/
Ord från: Cissi

Förstår att det är en underbar känsla. Längtar tills nästa år när jag är där ;)

2017-02-01 @ 16:32:51
URL: http://nastanperfekt.blo.gg

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0