2017 - vilket år! (juli - december)

År 2017 - vilket år! Som ni kunde läsa igår var mitt år 2017 ett år fyllt av förälskelse, framgång, nya vänskapsband, utmaningar, kärlek, livsglädje och meningsfullhet. Första delen av årsresumén kan du läsa här. Nedan följer fortsättningen på årsresumén för mitt år 2017...

Efter en tillbakablick i arkivet ser det ut som att juli månad mest bjöd på mysiga stunder med familj och vänner - samt mycket gott att äta. Jag bakade bland annat tre sorters efterrätter till en trettioårsfest.


Juli - hembakat och tid med nära och kära.

Fantastiska augusti - en månad att minnas och glädjas åt under många år framöver. Inte bara upplevde jag en lyckad resa till Frankrikes huvudstad Paris med middag i Eiffeltornet. Den 10 augusti, på vår årsdag, gick dessutom min älskade R ner på knä och friade till mig - och jag sa "ja"! Under augusti månad vill jag även tro att jag gjorde några av de finaste handgjorda korten i min "samling", se här.


Augusti - Parisresa, förlovning och stolthet i kortmakeriet.

September innebar åter till vardagen. Jag kände mig lycklig, tillfreds och smått nyförälskad. Jag minns att jag försökte hitta den där närvaron och förmågan att leva i nuet, men under oktober månad kände jag mig många gånger distanserad från känslor och personliga reflektioner. Rollen om socialsekreterare krävde mycket av mig och konsekvenserna av intensivt arbete färgade av sig på mitt privatliv. Helgen hemma på Västkusten gjorde gott även på längre sikt, läs gärna om det uppskattade cafébesöket samt en reflektion om staden som jag flyttat från.

Under november månad hade jag mindre energi och försökte främst ta mig fram i vardagen. Den första december tycktes livet kännas lättare och jag delgav er en reflektion om en annan dag. Därefter delade jag med mig av julbak och -stök för att avsluta året med nyfunna erfarenheter av hur det är att bli vuxen och fira jul utan föräldrar för första gången, här kan du läsa mer.



December - julgodis och värme en jul mitt i livet.

Visst är det roligt att minnas tillbaka, i synnerhet när årets minnen värmer lite extra. ♥ År 2017 har avslutats och när jag blickar bakåt känner jag en enorm glädje och tacksamhet för allt det som livet ger.

Tack för att du tog dig tiden att minnas tillbaka tillsammans med mig. Lämna gärna några ord, det gör mig alltid glad.

Tidsinställt inlägg, skrivet 2018-01-06.


Läsarnas Ord
Ord från: Johanna Utterberg

Så fina minnen att titta tillbaka till :)

sv; Tusen tack för lycka till:et ang mina mål för 2018. :) Kram!

2018-01-10 @ 12:46:41
URL: http://johannautterberg.blogg.se
Ord från: Ida Lindborg ♡

Men vad roligt att läsa :)

2018-01-10 @ 23:39:58
URL: http://youknowiidaa.blogg.se/
Ord från: Annika

Ja, Parisresan och alla andra fina minnen från året som gått kommer du nog alltid att minnas. Kram och trevlig helg.

2018-01-11 @ 18:55:13
URL: http://ladyochlufsen.blogg.se
Ord från: Anita

Fin tillbakablick!

2018-01-12 @ 10:05:24
URL: http://siliiins.blogg.se/
Ord från: Netti Starby

Härliga tillbakablickar :-D Kramis

2018-01-13 @ 17:35:35
URL: http://nettistarby.blogg.se/
Ord från: Linnéa

Härliga bilder, och grattis till er med frieriet <3

2018-01-13 @ 21:23:20
URL: http://linnealiebig.blogg.se
Ord från: Anonym

Såå mycket härligt!! Och STORT grattis fining <33

Svar: (Sent) Svar: Tack så mycket för din kommentar!Kram
Jasmine

2018-01-15 @ 08:28:30
Ord från: Iselin Renée

Så fin oppsummering :)

2018-01-15 @ 13:13:33
URL: http://www.iselinrenee.blogg.no

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0