Riverdale: In Memoriam

Ni som har läst min blogg under flera år vet att jag är mycket förtjust i teveserien Beverly Hills 90210 från nittiotalet. Så pass förtjust att jag under sommaren 2011 köpte samtliga tio säsonger av serien, inlägget kan du läsa här. Dessförinnan hade jag skrivit flera inlägg om hur mycket jag längtade efter att få bli ägare till samtliga säsonger. Läs exempelvis inlägget skrivet av en sjuttonårig Jasmine som skriver hur mycket hon älskar serien, inlägget hittar du här.

I mars tidigare år gick den omtyckta skådespelaren Luke Perry bort till följd av en stroke. Luke Perry spelade karaktären Dylan McKay i teveserien Beverly Hills 90210, mitt inlägg från i mars hittar du här. Luke Perry var vid sin bortgång aktuell i Netflix-serien Riverdale som också den är mycket omtyckt av mig. Under hösten kan vi nu se säsong fyra av teveserien, varav säsongens första avsnitt var en hyllning till Luke Perry.


Riverdale: In Memoriam. Bildkälla.

Det var ett så fint avsnitt! Inte bara fick karaktären som Luke Perry spelade i Riverdale ett högaktningsfullt avslut, hela avsnittet var så vackert gjort. Än mer varm och rörd blev jag när det visade sig att Luke Perrys forna kollega och kärlek i teve-serien Beverly Hills 90210, Shannen Dorethy som spelade Brenda Walsh, fick en fin roll i detta speciella avsnitt. Än en gång blev det tydligt att serien från förr haft inverkan på skådespelarna under nittiotalet liksom under de efterföljande åren. Så fint!

Mer om bakgrunden till Shannen Dorethy's medverkande kan du läsa i denna artikel. Observera att artikeln innehåller spoilers för seriens fjärde säsong.

Även Pauline har skrivit om ovanstående ämne, hennes inlägg hittar du här.


Läsarnas Ord
Ord från: Johanna Utterberg

Åh så fint, jag måste verkligen ta och se den serien :) Har inte gjort det än... Kram!

2019-10-29 @ 16:10:00
URL: http://johannautterberg.se
Ord från: Pauline Hurtig

så fint <3 och gulle dig som delade mitt <3

2019-10-29 @ 19:11:16
URL: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/
Ord från: Alice

Åh, så fint att de gjorde ett bra och fint avsnitt om det hela. <3 Det var likadant med Cory Monteith i Glee när han gick bort, det var verkligen så hemskt och jag var så otroligt ledsen, men de gjorde ett så himla vackert och fint avsnitt om det. <3

2019-10-29 @ 20:06:02
URL: http://nouw.com/aliceemericsson

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0