Slutet av november

Vi går mot slutet av november med månadens sista söndag och första advent. I mitt fall kan månaden sammanfattas av påtagliga symptom på reumatism, stor arbetsglädje och fina kollegor, familjetid och längtan efter jul.

Adventsstjärna. Bild från arkivet.

Morgnarna är kämpiga för mig just nu och medicinen som jag tar tycks inte ge önskad effekt. Jag startar varje dag med tålamodsprövande timmar innan kroppens stelhet, svullnad och ömhet minskar. Vissa dagar är symptomen så påtagliga att jag faktiskt har svårt att hålla frustrationen och tårarna tillbaka. Jag har dock sällan ont, jag är mest öm, vilket nog gör att jag kan hålla fast vid en positiv inställning. Att kunna arbeta deltid och på arbetsplatsen mötas av fina kollegor som bemöter mig med värme är också läkande för själen (och kanske även för min sjuka kropp). Hemma har jag R och lillprinsen, vilket betyder mycket. Trots att jag har fortsatt svårt att ta hand om lillen självständigt (läs här) är det värdefullt att ha familjen nära - lillprinsen kramas gärna och charmar oss flera gånger per dag. Älskade lilla vän. ♥ Tillsammans har vi denna helg mumsat glögg och pepparkakor eller vintermust och choklad, satt upp advents-belysningen här hemma samt njutit av lugna helgfrukostar. Jag uppskattar tiden vi har tillsammans.

Med önskan om att du får en fortsatt fin första advent!


Läsarnas Ord
Ord från: Carolina

Låter som om du har himla massa fina personer runtomkring dig som kan stötta dig i din reumatism och allt vad det innebär. Jobbigt när du känner av symtomen för sjukdomen, men skönt att det inte ändrar din positiva inställning. Jag hoppas innerligt att december månad kommer att ge dig mindre påfrestande situationer och att du kommer att få en fantastisk och mysig månad tillsammans med vänner och familj! <3

2021-11-30 @ 19:18:12
URL: http://knaset.com
Ord från: Netti Starby

Jag kan verkligen inte sätta in mig i din situation men jag beundrar din tålamod. Att vakna så stel men du kommer upp varje dag och kämpar på. Härligt att du har så många fina människor runt dig som stöttar dig. Kramis <3

2021-12-01 @ 05:43:32
URL: http://starbys.se
Ord från: Pauline Hurtig

åh vad jobbigt :( hoppas det blir bättre!!

2021-12-01 @ 17:04:56
URL: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/
Ord från: Enna

Vad jobbigt men kämpa på <3

2021-12-01 @ 20:18:59
URL: http://sayyeastofashion.blogg.se

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0