Maj i min Bullet Journal

De blommande körsbärsträden har fått inspirera mig i skapandet av sidorna för maj månad i min bullet journal. Washitejp, pennor i rosa nyanser och en brun penna med tunn spets är materialet jag har använt.


Framsidan för maj månad i min bullet journal.

Intill framsidan för månaden har jag en tacksamhetslogg - några rader avsedda för att belysa det fina med dagen, sådant att vara tacksam för. Tidigare har jag haft mer dagboksliknande anteckningar, denna månad ser jag fram emot att pröva något nytt.


Tacksamhetslogg.

Månadsöversikt för maj.

Uppslaget med månadsöversikt, kalender och att-göra-lista liknar det jag gjorde för fjolårets november. Designen blev så främst för att ha variationer och göra något snyggt samt för att månaden initialt inte har så mycket bokat.

Mood tracker och habit tracker i maj samt sömnlogg.

På efterföljande uppslag är min hälsa i fokus. Månadens mood tracker kommer att ta form efter hand då blommor målas utifrån en passande färg för dagen. Min habit tracker består av sex vanor som jag önskar ha koll på, däribland nytillskottet "meditation". Denna månad har jag för första gången en sömnlogg att fylla i utifrån ett upplevt behov innefattande en längre period av sämre sömn. Kanske kan en analys vid månadens slut vara hjälpsam i förståelse av mitt mående.

Brain dump - en sida för spontana anteckningar.

Slutligen, en sida för spontana anteckningar - brain dump (hjärnsläpp). Jag upplever en period med svårigheter att hålla saker i huvudet, hantera stress och tänka adekvat, därav behöver jag en plats där tankar i punktform kan få hamna utan prestige.

Tidsinställt inlägg, skrivet den 2022-04-28.


Läsarnas Ord
Ord från: Annika

Hoppas att ni hade en trevlig valborg. Så fint du gjort. Kram.

2022-05-02 @ 15:20:55
URL: http://ladyochlufsen.blogg.se
Ord från: Denise

Sååå himla fint du har gjort. Så vackert med det rosa, passar verkligen maj månad 😍

2022-05-04 @ 18:59:35
URL: http://www.nouw.com/denisetiainen
Ord från: Netti Starby

Vad smart att du kan anteckna saker som har med ditt mående att göra och det skulle jag också behöva göra. Kramis <3

2022-05-06 @ 05:43:38
URL: http://starbys.se
Ord från: Carolina

Så fint! Och roligt att testa något nytt. Ja där vi bor så står alla körsbärsblommor i stor blom och det är så härligt att få bevittna 🥰👍🏻

Svar; vad mysigt att du uppskattar mina inlägg gällande min graviditet 2.0 🥰

2022-05-06 @ 07:49:04
URL: http://knaset.com
Ord från: Ida

Oj, vad fint. Håller också på med bullet journal och tycker så mycket om det pga. det fria skapandet :)


Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0