Bamse och Lova sjunger och dansar

Lillprinsen har varit på sin första teaterföreställning! Tillsammans med mig och bonusfarmor var han i helgen på Maximteatern i Stockholm för att uppleva föreställningen Bamse och Lova sjunger och dansar. Vi i publiken bjöds på sång och dans med möjlighet att själva sjunga med. Lillen klappade händerna och satt förundrat och tittade på vad som försiggick på scenen.

Bamse på turné, Maximteatern i Stockholm.

Efter föreställningen har lillen haft lätt till sång och pratat upprepade gånger om att vi har "hälsa Ba-bo" (hälsat på Bamse), vilket jag ser som ett tecken på att han uppskattade den kulturella upplevelsen. Han har även inkluderat sin nya vän Vargen i leken här hemma, ett godedjur han fick av sin bonusfarmor innan föreställningen.

Själv satt jag med ett leende på läpparna större delen av föreställningen och tiden innan och efter. Det var ett för mig nytt sammanhang att vara bland så många andra barnfamiljer med fokus på barnens upplevelse så tydligt. Jag finner mig själv trivas bra i dessa sammanhang och kan känna en oerhörd tacksamhet för att jag har fått bli förälder med möjlighet att göra sånt som hör livet som småbarnförälder till. Läs gärna mitt tidigare inlägg om samma känsla.


Läsarnas Ord

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0