Det känns redan bättre

Fredag, veckan är slut. Det känns okej att vara tillbaka i skolan. Det känns faktiskt bra. Jag försöker anstränga mig, för att vara delaktig. Jag håller mig inte undan, utan är med andra elever på skolan. Idag har jag varit med två tjejer i parallellklassen. Igår satt de tillsammans med tjejen, som första dagen (igår) bad mig att sätta mig hos dem. Tjejerna är väldigt snälla och jag är gärna med dem.
Jag har också försökt umgås med de i min klass. Vi har börjat ett grupparbete idag. Det kan vara därför, som jag under både lektioner och raster har varit med några från klassen. Jag satt med och pratade och det kändes helt okej.

Varje dag lär man sig något nytt om människan, om sig själv och om de personer som finns i ens omgivning. Jag försöker bli bättre på att anpassa mig. Jag försöker. Det gör jag.

Det känns redan bättre. Jag ser fram emot lektionerna nästa vecka. Då ska jag äntligen få ha lektion med en av mina änglar. Jag hejade på henne idag och gav henne en kram. Hon är så underbar. Frågade direkt hur det var med mig, om jag hade haft en bra sommar och så vidare. Hon bryr sig - på ett ärligt sätt. Hon är en av dem som har fått mig att stanna kvar på skolan.


Läsarnas Ord
Ord från: Anna

Vad bra att det blir bättre! Man ska aldrig förlora hoppet ;)

Skönt att det är fredag, jag är REDAN trött efter den två dagar och tjugo minuter långa skolveckan :P

2010-08-20 @ 14:43:33
URL: http://annaanstensen.blogg.se/
Ord från: FIONA - en ointressant vardag

tycker också det är gött att börja skolan :)

2010-08-20 @ 19:28:40
URL: http://lovefiona.blogg.se/
Ord från: Erika

Vad härligt att det går så bra!

Jag tycker definitivt att du ska våga mer. Vågar man inget så vinner man inget. Kanske ett uttjatat ordspråk men det stämmer.

Jag har varit ungefär som du, att inte våga för rädlan att bli sårad osv. Och jag kämpar med den känslan än idag. Men jag har även lärt mig att vågar jag så blir det mycket roligare och so what om det inte går bra alla gånger. Då har jag i alla fall tagit chansen.

Och ofta så blir det bra i slutänden ändå =)



Kram!

2010-08-20 @ 20:56:29
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Ord från: Anniepie

Hmm har du oxå skilda förälldrar? Tänkte ställa några frågor i frågestunden men kunde inte kommentera där konstigt nog så skriver dem här istället! ;)

1. Vad fick dig att börja blogga?

2. Hur mycket tid lägger du ner på bloggen varje dag ungefär?

3. Har du några syskon?

4. Om du fick vara en annan människa för en dag,vem som helst kändis eller en annan, vem skulle du då va och varför?

hoppas att du har en bra kväll, här är det fredagsmys! :) Kramar!

2010-08-20 @ 22:16:08
URL: http://www.metrobloggen.se/Anniepie

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0