Tio år i Stockholm

Det har gått tio år sedan jag flyttade till Stockholm. Tio år sedan jag tog studenten, sommarjobbade på hotellet i Göteborg och därefter sökte jobb i huvudstaden för att kunna flytta ihop med min R som redan bodde här. Jag fick ett jobb där jag påbörjade min anställning för ganska exakt tio år sedan. Livet därefter är som man säger historia.

En väldigt fin historia, vill jag påstå. Med mycket kärlek, framgång, utmaningar, vuxenliv och drömmar. Idag, tio år efter att jag flyttade till Stockholm och över fjorton år tillsammans med min R, har vi köpt ett litet hus, vi har en tvååring här hemma och vi har båda jobb som vi trivs med.

En ögonblicksbild från livet med småbarn och hus.

I mitt bloggarkiv hittar jag inlägg som berör tankar på framtiden. Jag ser tillbaka och minns att tanken på att flytta till Stockholm från Göteborg och min barndomsö inte var helt enkel. Hösten 2010 skrev jag bland annat att "Personen jag håller kär flyttade till mig för vår skull, för att vårt förhållande inte skulle ta slut. En dag vill jag göra det samma för honom, men jag vet inte vad jag är beredd att offra.", inlägget i sin helhet hittar du här. I ett efterföljande inlägg skrev jag att platsen som R kommer ifrån liksom hans familj betyder mycket för mig och att jag kan tänka mig en framtid där våra framtida barn får gå i samma skola som R och hans bror, läs inlägget här. Avslutningsvis skrev jag ett inlägg om rädslan för att flytta till den stora staden och behovet av att ha R vid min sida.

Som det blev ändå. Jag vågade flytta. Och för det är jag evigt tacksam. Livet som är nu skulle jag inte vilja ha på något annat sätt. ♥


Läsarnas Ord

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0