Melodifestivalen 2010 - Andra Chansen

I Andra Chansen har man ju redan hört alla bidragen, därför skriver jag här en liten kortare version av kvällen. Vad jag tycker om deltävlingarna finns att läsa, om du är intresserad. (Deltävling 1, Deltävling 2, Deltävling 3, Deltävling 4)

Pain of Salvation - "Road Salt"
Jag gillar deras lugna låt. Sångarna är mycket duktig på att sjunga och jag kan verkligen njuta av låten. Dock kommer det aldrig in någon riktig kraft i sången, därför blir den ganska platt. Resultat: Utslagen.
vs. 
Pernilla Wahlgren -"Jag vill om du vågar"
En tjatig schlager, men ändå helt okej. Pernilla har otrolig utstrålning! Resultat: Vinnare!

Pauline - "Sucker For Love"
Bidraget sticker inte ut och är ganska vanligt. Helt okej, men inget vinnarbidrag. Resultat: Utslagen.
vs. Crucified Barbara - "Heaven Or Hell"
Jag tycker verkligen om låten och framförandet. För min del får de gärna vinna hela tävlingen. Resultat: Vinnare!

Kalle Moraeus & Orsa Spelmän - "Underbart"
Låten är faktiskt väldigt härlig. Man blir glad av den. Deras bidrag är trots all glädje ganska enformigt och inte så varierande i längden. Resultat: Vinnare!
vs. Neo - "Human Frontier"
Neo har utstrålning och en härlig röst. Resultat: Utslagen.

Alcazar - "Headlines"
De har alltid samma typ av bidrag, vilket är väldigt trist. Nej, tack. Resultat: Utslagen.
vs. Jessica Andersson - "I Did It For Love"
Jessica sjunger denna fina låt väldigt vackert. Jag ser hellre Jessica som vinnare än Alcazar. Resultat: Vinnare!

Pernilla Wahlgren -"Jag vill om du vågar", Vinnare!
vs. Crucified Barbara - "Heaven Or Hell", Utslagen.



Kalle Moraeus & Orsa Spelmän - "Underbart", Utslagen.
vs. Jessica Andersson - "I Did It For Love", Vinnare!



Är ni nöjda med bidragen som gick till finalen i Globen?


Läsarnas Ord
Ord från: Emelie <3

tack ska du ha (:

allt bra med dig ?

2010-03-06 @ 23:13:36
URL: http://hahaha.blogg.se/
Ord från: KÖP & SÄLJ

SUGEN PÅ NYA KLÄDER?? KOLLA IN MIN BLOGG FÖR VÅRENS NYHETER OCH LIKNANDE!

VILL DU SÄLJA NÅGOT? KONTAKTA MIG! :D

2010-03-07 @ 01:24:35
URL: http://spacyitsok.blogg.se/
Ord från: Tessie

Säger bara 1 sak Crucified Barbara wwiiieee!!!! :)

2010-03-07 @ 19:47:39
URL: http://curvie-delicious.blogspot.com/
Ord från: adèle

neeeeeeeeeeeeee pain of s så jävla bra!

2010-03-11 @ 19:02:39
URL: http://toasted.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0