Min Bullet Journal är föränderlig

Under mina tre år med bullet journaling som planeringsmetod har jag haft olika upplägg för mina respektive månader. Jag har sagt det förr; det som är så bra med en bullet journal är att man kan anpassa den efter hur livet ser ut just nu och förändra den utifrån sina aktuella behov. Jag har i perioder uppskattat att enkelt får en överblick av hela månaden och då med plats att skriva en kortare att-göra-lista på respektive dag. Andra månader, som i december 2020, behöver jag mer plats för daglogg och har därför veckouppslag istället för hela månaden på ett uppslag.

Veckouppslag i december 2020.
 
Min bullet journal är även föränderlig när det kommer till design och val av material. Att teckna och göra mönster är något som jag uppskattar. När tiden inte räcker till eller när inspirationen finns i en specifik washitejp låter jag denna få ta plats. Just washitejp är himla roligt att använda! Delar av min samling kan du se här. Jag har även använt rub-on stickers efter att ha blivit inspirerad på ett event hos webbutiken Tidformera.
 
Inspiration från en washitejp i maj 2021.
 
I november 2022 använde jag mig av rub-on stickers (och washitejp).
 
Det finns kreatörer som skapar sin bullet journal utifrån ett specifikt tema, en färg eller val av material. Jag håller med om att det blir snyggt! Samtidigt känner jag mig själv så pass väl och vet att jag lätt tröttnar på mina kreativa projekt. I min bullet journal skapar jag därför på nästa lediga sida, vad som finns på den föregående spelar inte så stor roll.
 
Tema för nuvarande bok är rosa, lila, guld, och rosor. Se mer av framtisdslogg.
 
I min bullet journal har jag ett övergripande tema för boken jag för närvarande använder, se här. Jag har ett tema för respektive månad. Utöver det är det nog endast upplägg av månadssidor och handstil som genomgående är det samma.

Vill även passa på att tacka er för de fina ord ni alltid skriver om min bullet journal, det är betydelsefullt för mig. ♥


Läsarnas Ord
Ord från: Carolina

Roligt. Håller helt med, alltid kul att kunnan göra om och ändra utifrån vart man är i livet 😍

2022-12-15 @ 10:25:48
URL: http://knaset.com
Ord från: Hanna

vilken fin, vad roligt att få göra en :D

2022-12-16 @ 11:35:14
URL: http://nouw.com/hannativeskog
Ord från: Pauline

är peppad på att använda min nästa år :D

2022-12-17 @ 09:35:17
URL: http://lillafrokenhurtig.blogg.se

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0