Årsresumé år 2023: maj - augusti

Här följer den andra delen av årsresumén för år 2023. Första delen kan du läsa här.

Och så kom maj månad, med vår och hoppfullhet. En vecka in i maj skrev jag ett inlägg som idag får mig att åter känna den där värmande känslan inombords, här finner du dessa ord. Vi gjorde ett besök på Skansen en lördagsförmiddag i maj, se här. Jag fick äran att fylla 30 år, vilket firades i helgerna två; första helgen tillsammans med familjen och den efterföljande med nära vänner. Firandet blev så lyckat och jag kände mig uppvaktad och så omtyckt!


Tårtbordet som vi bjöd familjen på när jag fyllde 30 år.

På själva födelsedagen blev jag bjuden på Afternoon Tea på Grand Hôtel i Stockholm - det var lyxigt! Helgen därpå var jag på överraskningsdejt med R, hans födelsedagspresent till mig. Vi åt middag på Sjöstadens SkyBar, skålade i fina glas och njöt av solnedgången över vår huvudstad, se här.

Afternoon Tea på Grand Hôtel i Stockholm.


Utsikt från Sjöstadens SkyBar, Stockholm.

Juni välkomnades och jag upplevde en trivsam tid i huset - och i livet. Den där rabarberlyckan var total. Jag ägnade mycket tid i trädgården och gladdes åt skörden. Midsommar firade vi hemma i vårt hus tillsammans med två andra barnfamiljer. När månaden avslutades gick jag äntligen på semester, de orden jag skrev då vittnar om var jag befann mig mentalt, läs här.

Godsaker till kaffet på midsommarafton i vårt hus.

Under sommarsemestern i juli gjorde vi ytterligare ett besök på Skansen. Hemma i vårt hus blev det många fikastunder - allra helst på trappen eller på altanen. En av årets sommardagar besökte vi Parken Zoo i Eskilstuna.


Entrén till Parken Zoo i Eskilstuna.

Tio dagar av sommarsemestern tillbringade vi hos min familj på Västkusten. Då besökte vi bland annat Slottsskogen. Vi åt middag hemma hos min syster. Lillen fick sitta i morfars knä och köra fritidsbåten. Vi gjorde ett besök hos mina morföräldrar. Vi åt glass i en småbåtshamn. En barndomsvän från förr fick jag krama om. Tillsammans med min syster och hennes pojkvän mumsade vi pannkakslunch på Lemon Garden i Göteborg.

Lillen mumsade glass på Café Azalea i Slottsskogen, Göteborg.

Pannkakslunch på Lemon Garden i Göteborg.

Ett av sommarens finare minnen var det där dygnet jag tillbringade hos en vän i Örebro, här hittar du inlägget. Efter fem veckors semester återvände vi i augusti till vardagen. Det var kämpigt att lämna lillen på förskolan. Jag uppskattade att krama om kollegor som jag inte sett på länge. Jag försökte att vara extra snäll mot mig själv, däribland unnade jag mig frukost på café mitt i veckan. De första plommonen som skördades blev till plommonsylt.

Hemkokt plommonsylt.

Fortsättning finns att vänta...


Läsarnas Ord
Ord från: Angelica

Maj och Augusti ser härligt ut :)

2024-01-17 @ 11:59:10
URL: http://nouw.com/missminnea
Ord från: Denise

Så roligt att få läsa, mycket gott 😍

2024-01-18 @ 20:44:09
URL: http://nouw.com/denisetiainen
Ord från: Enna

Så fina stunder!

2024-01-19 @ 21:00:37
URL: http://sayyeastofashion.blogg.se
Ord från: ullie

ja men blev ju roligt o grattis i efterskott sa ja säkert då men =)

2024-01-20 @ 22:31:38
URL: http://weberskold.se

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0