Årsresumé år 2022: september - december

Här kommer sista delen av årsresumén för år 2022. De föregående delarna hittar du här och här.

När sommaren tog slut och september tog sin början flyttade vi till det lilla gula huset! Drömmen om ett hus blev sann. Veckan efter att flyttlasset gick hade vi tvåårskalas för lillprinsen. Det blev en lyckad dag med familjen på besök och huset i någorlunda skick för besök.

Lille Skutt-tårta till lillprinsens 2-årsdag.
 
Jag hade årlig uppföljning hos reumatologen - ett år efter att jag fick min diagnos, läs här. Första helgen i oktober åkte jag till Tierp för Bubbel, Babbel och BuJo hos webbutiken Tidformera, inlägget hittar du här. Vi lämnade från oss nycklarna till lägenheten, läs här. Både jag och R hade influensa och var aningen sänkta i närmare två veckor. Sjukstugan fortsatte då lillen var sjuk mest hela tiden under november. Vi hade en novemberhelg med familjen på besök.

Bubbel, babbel och BuJo hos Tidformera.

Livet i hus fortsatte och vi fick vinter i vår trädgård. December kom med advenstmys och förberedelser inför julen. Vi hade advetsfika i vårt hem varje helg fram till jul och däremellan julig fika en vardagskväll. Fjärde helgen i advent hade vi min mamma på besök, det var extra fint. Jag tog föräldraledigt veckan innan jul, det var uppskattat.


Vinterland i november. Lillen ser förundrat på vår snötäckta trädgård.

Adventsfika i december.

Själva högtiden firade vi lite överallt - norr om Stockholm, söder om Stockholm, med övernattning halvvägs till Göteborg och väl framme på Västkusten firande med min familj i olika konstellationer. Innan året tog slut åkte vi åter hemåt. Nyårsafton firade vi traditionsenligt med lillens farfar och bonusfarmor. Det blev ett bra avslut på året!

Hotellfrukost halvvägs till Göteborg.

År 2022 bjöd på många framgångar i livet, däribland reumatisk sjukdom i remission, bostadsaffärer samt en fungerande vardag med liten på förskola. Nu blickar vi framåt på år 2023 som redan går mot slutet på andra månaden.


Läsarnas Ord
Ord från: Enna

Verkar som ett underbart avslut på 2022 :)

2023-02-21 @ 12:23:49
URL: http://sayyeastofashion.blogg.se
Ord från: Carolina

Så mysigt att läsa. Ni hade minst sagt en händelserik december ☺️

2023-02-21 @ 14:12:57
URL: http://knaset.com
Ord från: Denise

Roligt att få se tillbakablickar från ditt år :)

2023-02-21 @ 19:55:23
URL: http://nouw.com/denisetiainen
Ord från: johanna

Nej men älskade ju tårtan på första bilden<3

Svar: (Sent) Svar: Tack, vad roligt att du gillade tårtan som jag bakade till lillens kalas!Kram
Jasmine

2023-02-24 @ 17:39:08
URL: http://www.nouw.se/johannna
Ord från: Pauline

vilken söt tårta :D

2023-03-03 @ 19:57:37
URL: http://lillafrokenhurtig.blogg.se

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0