Årsresumé år 2023: september - december

Den avslutande delen av årsresumén för år 2023 finns att läsa nedan. De tidigare delarna finner du här och här. Tack för att just du väljer att läsa min blogg.

När sommaren tog slut och hösten ankom i september hade vi skördetid på riktigt. Likt första hösten i vårt hus la vi tid på att skörda äpplen och plommon, baka och sylta - jag upplevde dock att jag inte hann med, läs här. En vecka i september var jag föräldraledig med lillen, vi hade så mysiga dagar tillsammans. Vi firade lillprinsen som fyllde tre år - stora killen! Månaden bjöd på många stunder med familj och nära.

Lillprinsen redo för småkaksbak.

Oktober bjöd bland annat på fredagsdejt med min R på restaurang, sopp- och tårtbuffé på Steinbrenner och Nyberg samt afternoon tea i vårt vardagsrum. Mitt mående var varierat och de där stressymptomen till följd av arbetet kom och höll i sig (och kvarstår fortfarande).

Dejt på restaurang med min R.

Sopp- och tårtbuffé på Steinbrenner och Nyberg.

Godsaker serverade på mitt Afternoon Tea.

I november firade vi Fars dag med R's familj på besök. Dagen till ära hade jag bakat en extra fin tårta. Månaden passerade relativt obemärkt här på bloggen och det blev december med tindrande adventstid. Vi gjorde sånt som hör månaden till med förberedelser inför julen och årets sista dagar. Andra veckan i december fick lillen ögoninflammation och smittade i sin tur mig och R. Tredje helgen i advent hade vi min mamma på besök, det var trevligt. Vi blev kraftigt förkylda dagarna innan jul.

Tårta till Fars dag 2023.

Adventsfika med lussebullar, mjuk pepparkaka, vanliga pepparkakor och kaffe.

Julen firades i vårt hus tillsammans med delar av familjen. Jag jobbade i mellandagarna. Vi blev med tvättmaskin - vår första egna! Årets sista dag befann vi oss hos R's familj där vi tillsammans firade in det nya året.

Och med detta tackar jag för år 2023, det var för mig ett bra år med många fina stunder värda att minnas.


Läsarnas Ord
Ord från: sara

såg ut som fina stunder :)

2024-01-25 @ 21:05:20
URL: http://sarakarlson.blogg.se
Ord från: Pauline Hurtig

så fint! hoppas erat 2024 blir fantastiskt :)

2024-01-28 @ 10:19:36
URL: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0